woensdag 8 december 2010

Wim Hillenaar (CDA) burgemeester van Cuijk

( foto gemeente Gouda)

Wim Hillenaar (42) wordt de nieuwe burgemeester van Cuijk. De gemeenteraad van de Brabantse gemeente heeft Hillenaar dinsdag voorgedragen.

Wim Hillenaar is de opvolger van Leo Schoots die in februari afscheid nam. De nieuwe burgemeester is werkzaam bij bureau Berenschot. Daarvoor was Wim Hillenaar topambtenaar bij de gemeente Rotterdam op het gebied van openbare orde en veiligheid. Wim Hillenaar is sinds 2002 raadslid in Gouda. Hij is daar voorzitter van de CDA-fractie. In verband met het naderende kerstreces is nog niet bekend wanneer Hillenaar officieel in Cuijk wordt benoemd.

Wim meldt ons in een mailbericht o.a. het volgende:
"Een bijzondere avond beleef ik, deze 7e december. Ik ben vanavond door de gemeenteraad van Cuijk (Noord-Brabant) voorgedragen als de nieuwe burgemeester.

Ik heb in mijn professionele loopbaan altijd een adviserende rol gehad in het openbaar bestuur. Het nu zelf mogen proberen, is een hele eer. Velen van jullie weten dat mijn vader ook burgemeester was. Het zit zogezegd een beetje in mijn DNA. Ik heb het een tijdje willen ontkennen, maar dat kon toch niet langer. Wat Cuijk voor mij extra bijzonder maakt, is dat het in de omgeving ligt waar ik ben opgegroeid. Een beetje terug naar huis, dus."

Wim, van harte gefeliciteerd met deze verrassende en mooie stap!

1 opmerking:

fred de wit (SGP/Gouda) zei

Beste Wim

Gefeliciteerd....je hebt voluit bagage voor deze prachtige functie!

Vr. Gr. Fred de Wit ( SGP/Gouda)