zaterdag 11 september 2010

Open Monumentendag in Gouda / "No mosque here"



Nadat ik gisteravond al een voorproefje had gehad van de Open Monumentendag, heb ik vanmiddag met mijn jongste zoon opnieuw genoten van de historische panden in Gouda. Ieder jaar opnieuw verbaas ik me over de prachtige monumenten in onze stad.

Het was overigens een dag met meerdere gezichten, omdat we op deze dag ook stilstaan bij de aanslag op het World Trade Center in New York. De politieke toespraak van Geert Wilders vertroebelde de herinnering wel wat, maar zijn woorden vielen gelukkig mee. Het is te hopen dat de komende jaren niet zullen worden gedomineerd door polarisatie. We zullen in ons land mét elkaar, zonder uitsluiting van welke godsdienst of groep ook, moeten werken aan een leefbare samenleving. Het is te hopen dat in mogelijk rechts kabinet hier voldoende aandacht voor is.
In ieder geval heeft Herman Tjeenk Willink voldoende vertrouwen in een rechts kabinet om de koningin te adviseren groen licht te geven voor het doorgaan met de vorming van dat kabinet o.l.v. Opstelten.

Hieronder een foto impressie

De waag met kaasmuseum

Bakkerij Van den Berg - Lange Groenendaal 32

Deze machine maak 2.500 stroopwafel per uur!

Naaierstraat - straat van ambachten

Turfmarkt

Spiegeltent - Turfmarkt 51

Woonhuis - Lage Gouwe 140
Prachtig pand met in 2002 ontdekte kelder

Gouwekerk - Hoge Gouwe 39 -41

2 opmerkingen:

Arjan Vink zei

Mooie foto's Theo. Inderdaad onze stad is heel mooi en wordt ook veel bezocht door buitenlandse toeristen, maar dit moet/kan nog veel meer worden. Dit heb ik gemerkt toen ik de afgelopen zomer met Gouda merchandisingartikelen op de markt stond. Maar we hebben weer een nieuwe Gouda marketeer heb ik begrepen, dus het aantal toeristen zal zeker weer gaan stijgen!

fred de wit zei

Beste Theo

Weer magnifieke shots.Veel sterkte met je politieke handwerk..........

groet Fred de Wit(SGp/Gouda)