dinsdag 2 juni 2009

VVD-verkiezingsborden illegaal?


De gemeente Helmond heeft deze week ongeveer driehonderd verkiezingsborden van de lokale VVD-europarlementariër laten verwijderen. Plaatsing van de borden tegen lantaarnpalen mag niet volgens de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), zegt de gemeente.
De VVD-er uit in Helmond wilde lijsttrekker voor de VVD in Europa worden, maar verloor die strijd van Hans van Baalen en belandde op een verkiesbare derde plaats.

In Gouda doet een zoon van raadslid Hans van den Akker (VVD) mee aan de Europese Verkiezingen op donderdag 4 juni a.s. Hij staat twaalfde op de lijst van de VVD.

Regelmatig zag ik een verkiezingsbord van hem langs de weg.......tegen een lantaarnpaal.


Gelukkig heeft de VVD in Gouda keurig toestemming gevraagd en heeft daarmee voorkomen dat ze net voor de verkiezingen ook hier in opspraak komen.

De borden zijn dermate goede blikvangers dat ik me voor kan stellen dat straks bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 talloze lantaarnpalen worden "versierd" met verkiezingsborden.
Ik ben benieuwd hoe dat dan zal gaan met het verkrijgen van een vergunning. Het systeem van wie het eerst komt, wie het eerst maalt lijkt me niet hanteerbaar, omdat alle schijn van partijdigheid zal moeten worden voorkomen...

1 opmerking:

Jo Baaijens zei

Overigens had Bolkestein wel een aardige:
"Vriend Pechtold, die arrogant beweert dat zijn partij voor het echte Europa staat, blaft naar de maan".