maandag 9 augustus 2021

Van puist naar parel






De afgelopen jaren heb ik (maar ook Platform Binnenstad) regelmatig aandacht gevraagd voor het herstel van panden en gevels in de binnenstad. De laatste tijd is hier - mede door de subsidie mogelijkheid in het kader van Gouda 750 - steeds meer aandacht voor gekomen bij de eigenaren van de panden in de binnenstad.

Afgelopen week constateerde ik dat nu ook het pand van Ricken eindelijk opgeknapt is.  Al in 2017 vroeg ik aandacht voor dit pand dat er er aan de zijde van St.-Janskerk belabberd uitzag. Nu ziet het er weer prima uit. Dank aan de eigenaar die dit pand uiteindelijk heeft laten opknappen, maar ook dank aan de ODMH en de wethouder voor hun vasthoudend optreden!


Café de Markies

Wat nu wel opvalt is dat het muur aan de achterzijde van Café de Markies er nu lelijk uitziet in vergelijking met het pand van Ricken. De muur van De Markies heeft nu eigenlijk ook een opknapbeurt nodig, waarbij het mooi zou zijn als de kleurstelling gaat aansluiten aan het pand van Ricken. Hopelijk pakt de eigenaar van dit café ook de handschoen op. Dan is deze locatie straks echt een fraaie plek bij de viering van Gouda 750.

ICI Paris

In het AD werd op zaterdag 7 augustus jl. ook aandacht besteed aan de panden. 
Mooi dat zo op verschillende manieren aandacht wordt gevraagd voor het opknappen van de panden in onze binnenstad.

Zoals ik in het AD opmerkte ben ik erg blij met de positieve vibe. Citaat in het AD:
"Toch ziet 'waakhond van Gouda' Theo Krins genoeg om blij van te worden, zo laat hij weten. "De eigenaar van het ICI Paris-pand heeft een omgevingsvergunning om aan de bak te kunnen voor de zijgevel. En wat ik om mij heen hoor (en zie, tk): er gebeurt wat. Bij Albert Heijn en bij Etos op de Markt, de achtergevel van Ricken aan de Dubbele Buurt is klaar. Ik merk een positieve vibe."

We zijn goed op weg om straks te kunnen spreken van 
"Gouda: de stad met vele parels" en niet meer over
"Gouda: de stad met vele puisten..."




AD, 7 augustus 2021

 

5 opmerkingen:

Marco zei

Is erg mooi geworden ! Hulde , nu zijn er nog paar plekjes te gaan. Pand van ici Paris

Herman zei

Je bent aan de beurt Ronald van De Markies

Anoniem zei

Erg ludiek, de titel , Theo..... Is dat het doel?

Anoniem zei

Theo, waar zijn de rivierkreeften?

Anoniem zei


https://www.hartvannederland.nl/nieuws/dieren/rivierkreeften-planten-zich-voort-problemen

https://www.eis-nederland.nl/rivierkreeften

https://nos.nl/artikel/2390955-boer-wijt-dijkdoorbraak-reeuwijk-aan-rivierkreeft-onderzoekers-twijfelen