dinsdag 28 februari 2012

Eén groot zwart gat...!


Onlangs fietste iemand s-avonds door de Spoortunnel in Gouda en constateerde, met inmiddels waarschijnlijk vele anderen, dat er helemaal geen licht meer brandde in deze tunnel.
Het was tot vandaag een zwart gat, waar je als fietser op goed geluk indook. Het was daarnaast ook niet ongevaarlijk, omdat je de troittoirband niet of nauwelijks kon zien en ook niet de leuning aan de rijwegkant.

De inwoner uit Gouda schrijft: "Op het diepste punt hoorde ik een schreeuw, waardoor ik uitweek. Bleken er van de andere kant drie mannen met fietsen aan te komen lopen, waarvan er één op de fietsbaan liep. Daar zou ik dus zo bovenopgeklapt zijn."



Zoek het zelf maar uit

De inwoner heeft later Meldpunt Openbaar Gebied gebeld, maar dat was weer een heel bijzondere ervaring...
"De mevrouw aan de telefoon vroeg, of dat gisteren ook al zo was." De mail schrijver vervolgt: "Ja, dat wist ik niet, toen was ik daar niet. Ze zou het morgen doorgeven. Nee, dat leek me niet handig, er moest nu wat aan gebeuren, het was nu namelijk donker en dus gevaarlijk. Ze dacht niet dat dat kon, maar ze zou het doorgeven. Even later belde ze terug. Ze had het nagevraagd, maar dat viel niet onder de gemeente, ik moest daarvoor bij de NS zijn. Nou, ik zei, dat ik helemaal niets moest.
Was het niet haar taak om dan de NS te bellen? Nee, want het viel niet onder de gemeente.
Maar, zei ik, het zijn wel Goudse burgers die daar ongelukken kunnen krijgen.
Mevrouw werd kribbig.
Ik bel u terug om te zeggen waar u wel terecht kunt, zei ze. "Als we van al dit soort meldingen werk zouden moeten maken.....".
Heeft u dan het nummer van de NS, vroeg ik? Nee, dat had ze niet. Wist ze wel zeker dat het niet onder Prorail viel i.p.v. onder de NS? Wist ze ook niet."

Het is storend dat het Meldpunt niet adequaat opgetreden lijkt te hebben en dat de onveilige situatie in de tunnel wel zo'n twee weken heeft geduurd. Vanavond waren eindelijk de lichten weer aan.

Voor de ChristenUnie is de gang van zaken in ieder geval reden om een aantal kritische vragen te gaan stellen over de gang van zaken.

8 opmerkingen:

JanPieter Janse zei

Goed dat dit geplaatst is.Het gaat om meer dan de geloofewaardighied van gemeentelijk handelen of het ontbreken daarvan door medewerkers.Wellicht zitten er te veel managers tussen.Immers de tunnel is van de gemeente.Al sinds ik meen 1935...
Met dergelijke reacties van bewoners/bezoekers van Gouda vanuit het Meldpunt zou je bijna! elke vertrouwen in de overheid of overheidshandelen namens hen.
verliezen.JanPieter

Anoniem zei

Helaas tikfout bij geloofwaardigheid.

Anoniem zei

met berichten voor cyclus gebeurt niets via het meldpunt.
Nadat mijn treurwilg door de storm gedeeltelijk in de sloot lag, melde ik dat via het meldpunt. Ik dacht namelijk - ten onrechte naar later bleek - dat zij die boom moesten verwijderen.
Kreeg geen terug melding. Wel heel lang daarna een boze mijnheer van Cyclus aan de deur die dreigde mij voor het gerecht te slepen als ik die boom niet heel snel weg zou halen.

Anoniem zei

Hahahaha, er is veel meer aan de hand met de verlichting.
In mijn wijk heeft de openbare verlichting 3 weken gebrand, DAG EN NACHT.
Na veel bellen eindelijk iemand gevonden die er overging maar de straten waren opgehoogd en er zat een storing in een meter kastje en dat kastje was half onder de grond gekomen .
Dus het deurtje kon niet meer open!!!!!!!
Hahahahahahahaha, vandaar.
Ik kijk in deze malote gemeente nergens meer vreemd van op.
Mijns inziens is een reis naar de maan eenvoudiger dan de verlichting in Gouda
normaal te regelen!

Arjan Vink zei

Das ook toevallig. Zojuist ook contact gehad met het meldpunt OG van onze prachtige mooie gemeente. Wat was mijn probleem. In de wijk Oosterwei wordt er nl verhuisd en de bewoners zijn erg gemakzuchtig om hun huisraad wat niet meer nodig is NAAST de containers te zetten. In plaats van zoals het alle burgers behoren te doen je spullen die je niet meer nodig het naar de Goudkade brengen. Ik het meldpunt via internet benaderd en een bericht terug ontvangen dat binnen 14 dagen ik bericht zou krijgen. Toch maar even gebeld. Reactie aan de andere kant van de telefoon O, zijn de daar aan het werk? Das een goeie tip Kunt u niet beter Woonpartners bellen Dan zullen er wel meer meldingen komen. Dat laatste denk ik niet want de betreffende mensen zullen niet gaan bellen. Ik heb wel een tip voor gemeente en woonpartners. Zet gewoon op enkele plaatsen grote containers in de wijk waar men spullen in kwijt kan als service naar de bewoners die uit deze wijk moeten vertrekken

Anoniem zei

Beste Theo,

MO gebied is een geldverslindende organisatie, zijn mensen die jou graag terug willen bellen met een niet zeggend verhaal. Oplossen kunnen zij helaas niet en dat weten de ambtenaren van betreffende afdelingen waar zo'n klacht echt thuis hoort, OG wordt niet serieus genomen net als de burger die met zijn kluitje het riet in gestuurd wordt. Opruimen die afdeling en de ambtenaar bekend maken en aanspreken al hij zijn werk niet goed doet, daar schiet Gouda en de veiligheid van Gouda mee op.
Sterkte.

Bernadette de Heer zei

Tja en dat terwijl ik met al mijn servicegerichtheid maar geen leuke baan kan krijgen. Tenslotte zou ik er wat voor over hebben om die terechte klacht goed te verhelpen!

Maar nee, is er een niet goed werkend meldpunt, waar de mensen absoluut gedemotiveerd zijn om maar èèn stap verder te doen; om hopeloos van te worden.

Anoniem zei

Een enigszins herkenbaar verhaal. Niet zozeer inhoudelijk alswel de cultuur die eruit naar voren komt.
Als betrokken buurtbewoner heb ik in het verleden ook wel eens zaken aangekaart bij het meldpunt. Ik ben ermee opgehouden. Het lijkt er vaak op alsof men de energie vooral steekt in het beargumenteren waarom de gemeente geen actie zal ondernemen. Als men een kwart van die energie zou steken in het kijken wat men wèl kan doen dan zou de gemeente een stuk effectiever en en efficienter opereren. Ook hoor je van een melding zelden iets terug (terwijl men nog steeds volhoudt dat je binnen 2 weken een reactie krijgt). Dit laatste bevestigt eveneens het feit dat het een cultuurkwestie betreft.