vrijdag 7 mei 2010

Gouda bevrijdt zichzelf


Op 5 mei was het Bevrijdingsdag en ik was verrast hoe uitbundig dat werd gevierd op de Markt. In de middag scheen een lekker lentezonnetje en er waren diverse leuke optredens. Mijn oudste zoon en dochter deden mee aan een bamboedans uit Birma. Een ingewikkelde dans, die tot het laatst bleef boeien. Maar ook andere optredens waren leuk om naar te kijken.

Als ik zo’n dag allerlei culturen op zo’n enthousiaste manier bij elkaar zie en mensen in opperbeste stemming zich zie vermaken, dan ben ik weer hoopvol gestemd over onze stad en ben ik er opnieuw van overtuigend dat er veel positiefs in onze stad gebeurt. We gaan vaak gebukt onder negatief nieuws, maar laat dat niet leidend zijn.
Op 5 mei heeft Gouda zich er in ieder geval zelf van bevrijdt.










Geen opmerkingen: