maandag 7 juni 2010

Prairiehond naar Tweede Kamer?


Het is een spannende week met op 9 juni de Tweede Kamer verkiezingen. Vanavond ben ik naar de bidstond ter gelegenheid van de verkiezingen in de St.-Janskerk in Gouda geweest. Morgen ga ik mee met de landelijke tour en zijn we van 11.00 – 15.00 uur in Gouda (http://bit.ly/aCgY1G). Woensdag zijn er dan natuurlijk de landelijke verkiezingen en ga ik ’s-avonds naar Den Haag om de uitslagen te volgen.

De stemkeuze op 9 juni is erg belangrijk, want de keuze die de kiezer dan maakt bepaalt mede welke positie de ChristenUnie kan innemen in de Tweede Kamer en in eventuele coalitiebesprekingen na 9 juni.

Mijn persoonlijke campagne heeft veel reacties opgeleverd en veel daarvan zijn hartverwarmend. Of ik het op basis van voorkeurstemmen ga redden weet ik niet, maar als ik het niet red, dan is uw stem zeker geen verloren stem!

In de eerste plaats vanwege het feit dat u uw stem geeft aan een stabiele en betrouwbare partij: de ChristenUnie en in de tweede plaats omdat ik dan op een andere manier mij zal inzetten voor het landelijke beleid op het gebied van financiën en veiligheid. Uiteraard zal mijn invloed dan meer indirect zijn, dus…

Nog eenmaal mijn oproep om op 9 juni op de ChristenUnie te stemmen en – als u sympathie heeft voor een kandidaat uit Gouda met veel ervaring op het gebied van financiën en veiligheid – specifiek uw stem aan de nummer 18 te geven.

Vorige week was ik “stamgast” in Assurantie Magazine en in dit artikel geef ik een inkijkje in mijn privé leven. Lees dus nog even verder!


__________________________________

Theo Krins is al 24 jaar actief in de financiële branche, momenteel als regiomanager bij Legal & General. Bij de komende Tweede Kamerverkiezingen is hij kandidaat voor de ChristenUnie.

Wat is je achtergrond?

Ik ben geboren op 7 november 1964 in een gezin met twee kinderen. Mijn beide ouders waren actief in het onderwijs. Ik ben getrouwd en heb drie kinderen. Ik ben geboren in Apeldoorn, getogen in Utrecht en nu al weer 25 jaar woonachtig in Gouda. Sinds 1986 ben ik actief in de financiële sector en sinds 2007 ben ik gemeenteraadslid.


Voor welk beroep was je voorbestemd?

Als kind wilde ik bij de Marechaussee, maar als puber kreeg ik steeds meer belangstelling voor de politiek en later ook voor de financiële sector.


Met welk dier voel je je het meest verbonden en waarom?

Met een prairiehond. Altijd druk en sympathiek voor anderen.


Bespeel je een instrument?

In mijn jeugdjaren heb ik jarenlang klarinet gespeeld, maar op een gegeven moment had ik daar geen plezier meer in.


Hyves, LinkedIn, Twitter?

Ik Twitter heel frequent. Daarnaast ben ik actief op LinkedIn, houd ik een weblog bij, heb ik een eigen website en doe ik ook nog wat op Hyves, Facebook en Plaxo.


Waarvan heb je de laatst keer kippenvel gekregen?

Ik krijg regelmatig kippenvel als ik mooie muziek hoor, vooral als ik weer eens een nieuwe artiest of groep ontdek, zoals Sela. Prachtige gospelmuziek!


Wat is je laatst bijgewoonde massa-evenement?

Het beleggingscongres van Legal & General. Een interessante bijeenkomst, waar ik een nieuwe productlijn mocht introduceren.


Wat is je leukste of meest bijzondere hobby?

Mijn leukste hobby is fotografie. Ik kan daar helemaal in opgaan. Vooral het fotograferen in steden en in de natuur vind ik erg leuk.


Waar mogen ze je ’s nachts voor wakker maken?

Voor Engelse drop of een lekker gebakje.


Wat doe je op zaterdagmiddag?

Dat is heel wisselend, soms ben ik nog druk voor de politiek, maar ik probeer die middag zoveel mogelijk tijd voor het gezin(sleven) vrij te maken.


En op zondag?

Zondag is voor mij een dag van kerkgang en tijd voor het gezin. Even geen werk en politiek.


Wat is de volgende vakantiebestemming?

Kent in Engeland


Welk land kies je bij gedwongen emigratie?

Zwitserland. Ik ben gek op de bergen in Wallis.


Wat was jouw slechtste beslissing/grootste blunder ooit?

Een bezoek aan de koningin in spijkerbroek. Iedereen liep daar strak in pak.


Je hebt onverwacht een dag vrij. Wat ga je doen?

Dan ga ik met mijn vrouw een dagje uit.


Wat is je favoriete drank(je)?

Een Corsendonk biertje


Waar heb je een uitgesproken hekel aan?

Ik heb een hekel aan schilderen. Gelukkig doet mijn vrouw dat met veel plezier en het resultaat is altijd erg goed.


Wat in de branche had je liever willen missen?

De introductie van de spaarloon- en premiespaarregeling. Wat heeft dat i.c.m. verzekeringspolissen een hoop ellende veroorzaakt in de markt.


Doe je iets op het terrein van vrijwilligerswerk?

Ik ben jarenlang actief geweest in de kerk als ouderling en momenteel ben ik lid van de ledenraad van de Evangelische Omroep. Daarnaast doe ik al bijna 25 jaar heel veel in de politiek, waarbij ik alleen voor het raadslid zijn een vergoeding ontvang.


Wat moet je koste wat het kost ooit nog eens doen?

Ik wil ooit de Machu Picchu een keer zien. Dat lijkt me geweldig.


Geen opmerkingen: