dinsdag 21 april 2009

Wethouder door de knieën


Al lang probeer ik een wijkteamvergadering bij te wonen, maar iedere keer had ik andere agenda verplichtingen. Deze week is het me eindelijk gelukt om een vergadering van wijkteam Bloemendaal te bezoeken en ik werd met open armen ontvangen.
Het is een leuke en nuttige ervaring om te zien hoe een aantal heel betrokken wijkbewoners zich inzetten voor hun wijk en ook inhoudelijk met heel relevante zaken bezig zijn, waar we als raadsleden wat mee kunnen.

Ofschoon ik dat al meerdere malen op andere plaatsen had ervaren, is het bijwonen van een vergadering wel extra speciaal.

Eén van de zaken die aan de orde kwam was de verkiezing van de Egelantierlaan tot de kleurrijkste straat van Gouda.

Elk jaar worden er in kader van Gouda Ontmoet zo'n 30 bloembollenpaketten weggegeven aan de eerste 30 personen uit de gemeente die daarom vraagt.
De gemeente gaat de resultaten van het planten beoordelen en wijst vervolgens een winnende straat aan.

Dit jaar viel de keuze op de Egelantierlaan. Vorig jaar viel de wijk Bloemendaal ook al in de prijzen, toen won namelijk de Azaleasingel.

Het wijkteam verwacht dat volgend jaar de prijs ook weer naar hun wijk zal gaan. Ze willen er echt een traditie van gaan maken en merken op: "We geloven wel in dit eenvoudige, kleurrijke en gezellige bloemenidee."
Het zij deze wijk van harte gegund, maar het zou natuurlijk ook leuk als een andere wijk haar best zou doen!

Gedurende deze avond kwamen nog heel wat andere onderwerpen voorbij, waarbij ik zo nu en dan ook wat input vanuit de Raad kon leveren.
Al met al was het een nuttige en inspirerende avond en ik hoop zeker vaker langs te gaan.




De foto's ontving ik in dank van Wim van Beek

3 opmerkingen:

Arie zei

Hoi Theo,
Ik ben nu eindelijk met mijn blog ook online.
Je moet maar effe kijken.
Blessies,

Arie

Marianka Peters zei

Hoi Theo,
Je schrijft dat je naar de Egelantierlaan bent geweest. Heb ik je zeker tussen al die kleurrijke bloemen gemist.......

Groetjes, Marianka

Monique Muijselaar zei

Neeeeee Marianka, dat schrijft hij niet: hij was wel kleurrijk aanwezig op onze wijkteamvergadering waar een aantal wijkteamleden enthousiast vertelden over het feestje op de Egelantielaan ;).

Groeten,
Monique (wijkteam Bloemendaal)