dinsdag 6 januari 2009

Gouda promotie

Afgelopen zondag liep ik uit de kerk over de Oosthaven en trof daar de nieuwe auto aan van de bekende Goudse fotograaf en journalist Marianka Peters. Het is een heel opvallende auto door de diverse fraaie foto's van onze stad Gouda. Een prachtig initiatief om onze mooie stad te promoten.

Het is goed te gebruiken als tegenwicht aan de nogal eens negatieve beeldvorming van buitenaf.

Marianka is niet de eerste Gouwenaar die Gouda middels een vervoermiddel op de kaart zet. Firma Stubbe ging haar vooraf door een vrachtauto te voorzien van afbeeldingen van de Goudse Glazen met de oproep: "Neem eens een kijkje in ons mooie historische Gouda".


De vraag die nu in mij opkomt is voorspelbaar: wie volgt? Misschien wil Stichting Marketing Gouda wel een speciaal budget hiervoor vrijmaken, zodat particulieren of bedrijven gratis of tegen een heel lage prijs promotie kunnen maken voor Gouda. Daarbij kunnen ook leuke raamstikkers worden ingezet voor degenen die geen foto's op hun lak willen plakken, maar wel via een leuke stikker op de achterruit reclame voor Gouda willen maken.

2 opmerkingen:

Marianka Peters zei

Beste Theo,
Als fotograaf maak je reclame met je eigen foto's en als je dan het geluk hebt in een mooie stad als Gouda te wonen, is dit niet zo moeilijk. Als je (met alle respect) bijv. in Zoetermeer woont, doe je dit natuurlijk niet, maar ik heb het 'geluk' in Gouda te wonen, een prachtige stad met een enorme rijkdom aan historische gebouwen en interessante geschiedenis. Ook al ben ik geen geboren Gouwenaar, toch ben ik trots op onze stad en dat draag ik graag uit. Want óók dit is Gouda!
Groet, Marianka Peters

Anoniem zei

Goed initiatief van Marianka om met mooie foto's van Gouda op haar auto Gouda te promoten als tegenhanger van het negatieve imago van Gouda Misschien is er nu iemand die in het kader van Gouda fietsstad zijn fiets versierd met een mooie foto van Gouda

Roelie