dinsdag 8 maart 2011

Hondenpoepzuiger in Gouda


In de media werd maandag melding gemaakt van een mobiele hondenpoepzuiger in Gouda. Deze wordt een week ingezet vanwege een opschoonactie in onze stad.

In eerste instantie dacht ik aan een 1 april grap die verkeerd was getimed, maar het lijkt een serieuze actie te zijn.

Nu heb ik al meerdere malen aandacht gevraagd voor dit probleem, dat al jarenlang voor vele Gouwenaars een enorme ergernis is.
Prima dat er nu middels een poepzuiger op “hotspots” de poep wordt opgeruimd, maar als dit maar gedurende één week wordt gedaan heeft het nauwelijks nut.
Laat er nu eens eindelijk structureel iets aan dit probleem worden gedaan, want dit onderwerp begint behoorlijk te stinken.

De toezichthouders hebben volgens mij nog nauwelijks bekeuringen uitgeschreven en alleen als bewoners in buurten heel erg veel aandacht voor dit probleem vragen worden hier en daar extra afvalbakken neergezet.

Ik heb in ieder geval maar eens aan de wethouder gevraagd hoeveel bekeuringen er nu eigenlijk in 2010 zijn uitgedeeld…

Zelf heb ik geconstateerd dat ik bij het bekeuren langs o.a. de Voorwillenseweg een flinke zakcent had kunnen verdienen. Niemand ruimt de uitwerpselen op en je hoeft echt niet lang te wachten om iemand heterdaad te kunnen betrappen. Kijk dan wel uit, want anders glijd je uit voordat je op plaats “delict” bent....

3 opmerkingen:

Edward zei

Ha Theo

Dat mag wel een amfibisch rupsvoertuig met helicopteraandrijving en ellenlange precisie-aanzuigbuis zijn, zeg! Pas lag er een bronto-bolus vlak voor onze papiercontainers in de poort, dus als je dan een kartonnen doosje met oud papier vast hebt, zie je die niet liggen. Dat kunstwerkje kan bijna niet onopgemerkt gebleven zijn voor de hondeneigenaar, en dat brengt me op mijn punt: technische oplossingen voor mentaliteitsproblemen kunnen zelfs niet met een streng boeteregiem effectief gemaakt worden. Uiteindelijk denkt de aso: "dat wordt wel opgeruimd, daar betalen sommige mensen (!) toch hondenbelasting voor!"
Wórdt dat wagentje trouwens van de hondenbelasting betaald?

Edward

Gert Mallegrom zei

Ik vind dat er gewoon een hondenquotum per wijk ingesteld moet worden.

Anoniem zei

De hondenpoepbelasting is geen doelbelasting. Dat geld 'verdwijnt'in de algemene middelen.
Inzet van een dergelijke machine op hondenuitlaatplaatsen, (waar niet hoeft te worden opgeruimtd oodr de baasjes) moet inderdaad frequent. Mijn hond verdomd het te kakken op plaatsen die al vol liggen met stront. Zij heeft gelijk. Ik schijt ook niet op een grote hoop. Ben van Bommel