woensdag 16 december 2009

Gouda: stad van vrede


Dinsdag 15 december was het weer voor de 54e keer kaarjesavond in Gouda. Ieder jaar toch weer een hoogtepunt voor Gouda. Het blijft een bijzondere gebeurtenis met al die kaarsjes, de vele belangstellenden uit heel Europa, het met elkaar zingen van kerstliederen op de markt en de burgemeester die het kerstevangelie leest.
Zeker op zo'n avond voel ik me heel trots om inwoner van deze stad te mogen zijn en genoot ik met volle teugen.

Mooi ook dat er verder op deze avond nog talloze activiteiten waren. Zelf ben ik met mijn vrouw nog even naar de St.-Janskerk geweest. Buiten waren jongeren aan het zingen, wat erg mooi klonk, en in de kerk was er veel koor- en samenzang. Ook konden we genieten van de virtuoze orgelklanken die de organist van de St.-Janskerk, Christiaan Ingelse, ons liet horen.

Al met al een prachtige avond met veel mooie woorden en veel inspiratie!


Ontvangst van de gasten in de Burgerhal


Filmpje - kersttoespraak van burgemeester Cornelis over verdraagzaamheid

kaarsen achter de ramen van de woningen aan de Markt

Stadhuis

"We hebben het pas echt voor elkaar als we er zijn voor elkaar! "



Art impression van de kerstboom

St.-Janskerk

Geen opmerkingen: