woensdag 3 juni 2009

Hoe Eurorealistisch bent u? Doe nu nog snel de test en ga vooral stemmen op 4 juni!


Sinds de eerste Europese Verkiezingen in 1979 is de opkomst van gemiddeld 65% sterk gedaald tot 45% in 2004. Het AD geeft aan dat dit percentage op 4 juni weer gaat stijgen richting de 66%.
Maar waar moet je nu in 2009 op stemmen? Het belangrijkste issue lijkt de economische crisis te zijn, maar er zijn meer belangrijke thema’s.

Waarom stemmen voor het Europees Parlement?

‘Ze zoeken het maar uit’, kunt u zeggen. En inderdaad, als u dat zegt, dan zoeken de andere partijen het wel uit. Zonder u!
U kunt ook zeggen: ‘Wat ik kan doen, dat doe ik’.
Aanstaande donderdag 4 juni is het zover en kan iedereen wat doen.

Dan kunt u stemmen voor het Europees Parlement.

Wellicht helpt deze test u bij de overwegingen:
http://www.hoeeurorealistischbenjij.nl/

Een concrete suggestie nodig?

ChristenUnie SGP

Met ChristenUnie SGP kiest u onder andere voor:
• Energiepolitiek gericht op duurzaamheid
• Opkomen voor de godsdienstvrijheid wereldwijd
• Een humaan Europees asielbeleid en aanpakken van de mensenhandel
• Fraudebestrijding
• Europese veiligheidsgaranties voor de Joodse staat Israël
• Europese aanpak om de crisis te bestrijden

Met ChristenUnie SGP kiest u tegen:
• Verder gaande invloed van Brussel bij het onderwijs en gezondheidszorg
• Een Europa met 3 vestigingsplaatsen (Brussel; Straatsburg; Luxemburg)
• Toetreding van Turkije tot de Europese Unie
• Nog meer Brusselse bureaucratie

2 opmerkingen:

Joop zei

Ik ben wezen stemmen, maar ik vraag me af of we het tij kunnen keren.

Ineke zei

een waardeloze test, wat mij betreft...ik zou geen CU moeten gaan stemmen in dit geval