woensdag 24 augustus 2011

Sorry, ik kan u echt niet helpen

Naar aanleiding van mijn blog over gemelde problemen bij de belastingdienst heb ik inmiddels diverse reacties gehad en ook in de media is er de nodige aandacht aan besteed.
Ik heb daarom besloten om daadwerkelijk een Paarsboek te gaan maken met de verwachting dat de inbreng van de Goudse burgers zal bijdragen aan de kwaliteitsverbetering bij de belastingdienst. Ik sluit overigens niet uit dat er ook zaken bij de gemeente Gouda niet goed gaan, maar dat zal uit de reacties die ik t.z.t. zal krijgen wel blijken.

Blijft u alstublieft reageren, want hoe meer reacties ik krijg, des te beter kan ik me een beeld vormen over hoe het met de dienstverlening van de belastingdienst is gesteld.

Hieronder een reactie die ik deze week ontving:

"Eind februari heb ik bezwaar gemaakt tegen de door het BSGR opgelegde aanslag Waterschapsbelastingen. Daarvoor heb ik het standaard meegestuurde Reactieformulier gebruikt. Een maand later volgde de ontvangstbevestiging, gedateerd 25 maart.

Sindsdien blijft het stil.

Op 20 juni heb ik een email gestuurd naar het emailadres dat op de ontvangstbevestiging werd vermeld.

Geen reactie.

5 Juli heb ik de telefoon maar eens gepakt om te vragen hoe ver ze er mee zijn. De dame die ik aan de telefoon kreeg antwoorde als volgt: "Ik heb werkelijk geen enkel idee mevrouw, er zijn 19.000 Reactieformulieren ontvangen, het is gewoon heel veel werk."

Waarop ik vroeg: "Maar je kunt toch wel ergens in jullie systeem zien wat de status is?"
Haar reactie was: "Nee, sorry, ik kan u echt totaal niet helpen."

Uiterst vreemd.

Dus ik reageerde: "Ja sorry hoor, maar daar neem ik gewoon geen genoegen mee!"
BSGR: "Dan adviseer ik u een klacht in te dienen. U kunt uw klacht richten aan het emailadres dat u eerder heeft gebruikt"

Juist. Het emailadres waarop eerder dus niemand reageerde.....

Ongelooflijk. Inmiddels zijn we al weer anderhalve maand verder en ik wacht nog steeds. En ondertussen betaal je natuurlijk gewoon elk maand je bedrag.

Succes met het Paarsboek, ik ben benieuwd wat er uit komt."

2 opmerkingen:

Hans Suijs zei

Mijn advies is om ca een maand na het indienen van een klacht en het verstrijken van de klachttermijn, een klacht in te dienen bij de nationale ombudsman. Dat werkt.

Simone zei

Ik heb 28 februari een reactieformulier opgestuurd, wel een bevestiging gehad 25 maart maar verder niets in mei en juli nog gebeld en te horen gekregen dat ik geduld moest hebben, wel uitstel van betaling gekregen tot eind september, nu dus ongeveer.Als ik dan nog steeds niets vernomen had moest ik terugbellen.Benieuwd wat ze me dan te vertellen hebben maar mijn vraag is eigenlijk.Wordt dat reactieformulier als officieel bezwaarschrift gezien? Anders kunnen we BSGR toch gewoon in gebreke stellen?, ze zitten duidelijk over de wettelijke beslissingstermijn van 6 weken.