donderdag 22 maart 2012

Zo mooi anders dan ik


Dit jaar organiseerde de Stichting 21 Maart Gouda voor de zesde keer op verschillende locaties ontmoetingsmaaltijden om aandacht te schenken aan de Internationale Antiracismedag op 21 maart jl.

Vooroordelen, uitsluiting, discriminatie en racisme lijken nog steeds meer toe dan af te nemen. De tegenstellingen worden eerder groter dan kleiner. Door het elkaar ontmoeten en leren kennen wil de organisatie een stap in de goede richting zetten en tot meer onderling begrip komen.

Zelf was ik op donderdagavond te gast in het nieuwe Nelson Mandela Centrum en had opnieuw verrassende ontmoetingen en goede gesprekken.

Hulde aan de organisatoren die ieder jaar dit geheel vrijwillig organiseren!




















De burgemeester was er ook en menigeen wilde met hem op de foto


Er werden diverse gedichten voorgelezen

"Je bent zo mooi anders dan ik,

Natuurlijk niet meer of minder

Maar zo mooi anders

Ik zou je nooit

Anders dan anders willen

(Hans Andreus)




Lief



Steven Ramautar en Ruben da Silva rapten er op los en de zaal genoot van hun muziek

"Alles kan je proberen de kans is nooit te klein

Ik weet zeker dat door vrede alles in de wereld beter zou zijn

(...)

Vandaag met elkaar morgen moet je er door heen

Maar je hoeft niet bang te zijn dat hoeft nooit alleen

Maar hulp aan bieden als je dat maar altijd doet

En dat vergeet niemand tot de dag dat je naar boven moet"