Voorzitter Samenwerkende Binnenstadondernemers in Gouda (SBG Gouda) // "Waakhond van Gouda"
woensdag 23 november 2011
Huwelijk: gemeente Gouda gaat commercieel!
De vorige weblog over "illegaal huwelijk" heeft het nodige aan reacties opgeleverd. Ik ga hier wellicht nog een keer verder op door, want de ChristenUnie heeft de discussie rond het burgelijk huwelijk helemaal opengebroken.
Maar goed, in deze bijdrage leg ik de vinger bij een opvallend iets:
Kijkt u eens op de website van de gemeente Gouda, bij Trouwen in Gouda.
Naast allerlei praktische informatie over de verschillende trouwlocaties, staat er ook gewoon reclame voor een bedrijf op deze site:
Bruidsmode
"In Gouda is een bijzondere bruidsmodezaak gevestigd: Bruid & Zo. Iedereen verdient een droomjurk, daarom zijn er zowel 2e hands jurken als nieuwe, ongedragen jurken. Daarbij zijn er ook bijpassende sieraden en haaraccessoires te vinden. Kijk op http://www.bruidenzo.com/ of kom (na afspraak) langs aan de Voorwillenseweg."
Dit kan in mijn ogen absoluut niet en ik ben benieuwd hoeveel dit bedrijf jaarlijks betaalt aan de gemeente Gouda om deze advertentie te mogen plaatsen.
Is het college wellicht zó creatief geworden ,dat ze zelfs dit soort commerciële acties doet om de financiële positie te verbeteren?
Wat wordt het volgende bedrijf op deze site?
Ik ga er toch maar eens vragen over stellen aan het college.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
6 opmerkingen:
Na het plaatsen van deze blog heb ik de vraag over deze advertentie ingediend bij de ambtelijke organisatie.
Ze hebben onze fractie gelijk gegeven en inmiddels is de advertentie verdwenen.
We hebben nu nog wel een aanvullende vraag gesteld over de commerciële teksten bij de verschillende trouwlocaties op dezelfde site.
Deze opzet maakt het wel heel makkelijk om op goedkope wijze advertentie ruimte te krijgen: je meld je aan als trouwlocatie en je krijgt gratis advertentie ruimte.
We hebben geadviseerd om jaarlijks een tarief hiervoor te berekenen.
Wordt vervolgd!
En nu ook nog gratis reclame op het door velen gelezen blog van Theo!
Theo maakt reclame van de C.U.
Wat een ophef over wat dagelijks gebruik is.
Elke tekst,elke zin, elk woord kan worden doorgelinkt.
Ik ben er wel jalours op de snelle actie waarbij de 'link' werd verwijderd. Dat krijg ik als particulier bij google niet voor elkaar.
Ben van Bommel
Wat een ophef over niks.
Staat gewoon wat algemene info over de trouwlocaties.
Overigens gemeengoed bij heel veel gemeenten om wat info over de trouwlocaties op te nemen, hoe kun je anders als trouwpaar kiezen? Met internet is toch alles al openbaar en transparant.
Theo,
Mooi dat je dit onderwerp hebt aangekaart. Zelf bekijk ik deze discussie "prikkelend" eens vanuit een andere optiek.
De trouwlocatie bij uitstek is het stadhuis. Daar wordt het huwelijk in een openbaar gebouw voltrokken.
Als er een andere trouwlocaties buiten een openbaar gebouw wordt aangewezen, betaalt die trouwlocatie aan de gemeente dan niet:
1. een vast bedrag per jaar om aangewezen te blijven als trouwlocatie?;
2. de eenmalige ambtelijke kosten i.v.m. die particuliere trouwlocatie?
Ik weet dat Gouda niet rijk zal worden van bovenstaande "particuliere trouwlocatiebelasting", maar wat is er mis met het beginsel: de gebruiker, in dit geval twee mensen die in de echt willen worden verbonden, betaalt.
Commercieel is het geen slechte zaak als handelaars op de juiste plaats een boodschap kunnen sturen naar de juiste personen. Zeker wanneer de maatschappij (Gouda) hierdoor extra inkomen krijgt en dus ook commercieel beter wordt. Maar als we niet opletten zal de reclame nog meer onze maatschappij gaan overwoekeren. Commercieel is de impact van reclame hierdoor al sterk afgenomen. Te veel is te veel. Ook commercieel.
Een reactie posten