dinsdag 19 oktober 2010

Theo Krins naar GroenLinks


Na de nodige commotie de afgelopen tijd over de tweede woning van de burgemeester in Elmina, de positie van Johan Weeber (Gouda Positief) en het initiatiefvoorstel i.v.m. het nieuwe zwembad door Jan de Koning (GBG) is er dan nu weer opnieuw ophef in Gouda?

Theo Krins naar GroenLinks, dat is toch wel opmerkelijk. Op de website van Gouwestad TV werd er gisteren subtiel melding gemaakt van mijn blijkbaar nieuwe partijkeuze.
Het ging natuurlijk om een misverstand en de fout is inmiddels hersteld, maar het leverde via Twitter wel een aantal leuke reacties op.
André Rouvoet was er als de kippen bij om mij toch weer snel in het "kamp" van de ChristenUnie terug te halen en Gert-Jan Segers, directeur van de Mr. G. Groen van Prinsterer Stichting, vroeg zich af waarom Gouwestad TV het zo subtiel vermeldde...



Rondje Gouda - "Wie gevangen zit kan geen overval plegen"

Mijn naam staat vermeld omdat ik één van de gesprekspartners ben bij Rondje Gouda, die deze week wordt uitgezonden bij Gouwestad TV.

Het eerste deel van het programma gaat over de aanstaande bezuinigingen en het tweede deel is een tafelgesprek (nieuwe opzet!) met de volgende onderwerpen:
- Iris Korthagen die een scriptie schreef over de uitzonderlijk grote media-aandacht voor het busincident twee jaar geleden in Gouda-Oost
- Theo Krins (raadslid ChristenUnie) over het gebruik van nieuwe media als twitter en weblog
- Paul van Musscher, districtschef van de politie, over het Goudse veiligheidsbeleid

Iris heeft een erg interesante scriptie geschreven over de rol van de media rond het busincident in Gouda. Bijzonder was dat deze gebeurtenis destijds de aanleiding voor mij was om met een weblog te starten.

Paul van Musscher toont veel daadkracht en doet een aantal opmerkelijke uitspraken!

Al met al een interessante uitzending die nog t/m zaterdag is te bekijken bij Gouwestad TV of via deze link.

4 opmerkingen:

Hilde Niezen (GroenLinks) zei

Verstand komt met de jaren!

Iris Korthagen zei

Goed teken dat je meteen wordt 'gemist' :-)

Dank voor de complimenten!

Christian zei

@Iris,
Ik heb met belangstelling het artikel in het AD gelezen. Nu is het geval dat ik in 2007 ook een onderzoek gedaan naar de effectiviteit van de gemeente Gouda als regisseur in het veiligheidsbeleid.
Als je interessant vindt om van deze theorie (toegepast op de praktijk) kennis te nemen of over het onderwerp van gedachte te wisselen (ter voorbereiding op je doctoraal onderzoek), dan kan je contact met mij opnemen.

Iris Korthagen zei

@ Christian
Lijkt me interessant. Ik kan helaas zonder gegevens wat lastig contact opnemen :-)